Weekend breakfast.

Hej! 
 
Igår blev det favoritfrukost när det är helg. Dvs, avocado på surdegsbröd med salt, peppar och chiliflakes, kaffe, och smoothie. Denna helgen blev det faktiskt två smörgåsar för min egen del då jag visste att vi skulle iväg och vara borta ett tag och jag behövde klara mig på frukosten den tiden vi var iväg. På den andra smörgåsen är det rökt ( tror jag) makrill. Otroligt gott. Tidigare har jag "bara" ätit rökt röding, och det mina vänner, går inte av för hackor det heller. 
 
På helgen brukar jag "unna" jag mig att dricka smoothie ( inget tillsatt socker såklart) till frukost även fast det är (för mig) ganska svårt att dosera rätt mängd insulin till, detta då kolhydrater i yoghurt exempelvis är väldigt svårt att få att möta insulinet vid exakt rätt tillfälle. Jag har fortfarande inte knäckt den kombinationen, vilket gör att jag istället valt att omfokusera och äta annat till frukost istället. Även om också jag tycker att  yoghurt är väldigt gott. 
Smaksatt yoghurt minns jag inte ens när vi hade hemma senast. Vi brukar köpa en familjeförpackning av Arla's naturella, den är riktigt god. Ibland har vi istället hemma turkisk yoghurt eller naturell kvarg. Men allt som oftas alternativ ett eller två. 
 
Några ingredienser som i åtta fall av tio finns i mina smootihes är följande: 
 
1 banan
1 ägg 
1/2 dl proteinpulver ( ofta vanilj eller jordgubb, mest för att det är de två om finns hemma just nu. ) 
mjölk/ havredryck (beroende på vad som finns hemma samt vad jag är sugen på) 
En skvätt vatten ( sodastreamat kranvatten) 
frukt och bär efter behag. 
 
Vad äter du helst till frukost på helgen? 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0